Opracowania - PPP

Przejdź do treści

Menu główne:


Artykuły przygotowane w ramach Dni Otwartych



DASZ RADĘ!
PORADZISZ SOBIE!
SPRÓBUJ JESZCZE RAZ!
ZNAJDZIESZ ROZWIĄZANIE!
czyli…

KRÓTKI TRENING KONTROLI STRESU
dla nastolatków

opracowanie: Monika Jasiulak, psycholog



Profesje przyszłości - świat IT

     Programista – to zawód wymagający, wyjątkowy, z bardzo szerokim wachlarzem możliwości, jeden z najbardziej rozchwytywanych.
     Programista to osoba, która za pomocą specjalistycznego języka pisze, czyli opracowuje programy komputerowe i wprowadza je do użytku. Oprogramowanie to w zasadzie każde narzędzie jakim posługujemy się używając komputera począwszy od najprostszych edytorów tekstów po skomplikowane narzędzia systemowe. Język oprogramowania to zbiór określonych reguł za pomocą których można stworzyć program.



Profesje przyszłości

     Rynek pracy podlega regularnym przeobrażeniom w głównej mierze wynikającym ze zmian demograficznych, z globalizacji tudzież z dynamicznego rozwoju nowych technologii. Czynniki te bezustannie kształtują profesje, których przedstawiciele już są i będą w dalszym ciągu poszukiwani na rynku pracy. W ostatnim czasie szczególnie wysokie zapotrzebowanie odnotowuje się w takich branżach jak:



Czynniki trafnego wyboru zawodu

     Bezapelacyjnie jedną z najważniejszych decyzji człowieka jest wybór zawodu. Każdy musi sobie odpowiedzieć na pytanie "Co będę robić w przyszłości?”… Warto pamiętać, iż:
• elementem każdej dobrej decyzji są konsultacje
• decyzja samodzielna i dobrze przemyślana może zagwarantować satysfakcję z wykonywanej pracy oraz sukces zawodowy
• zawód wybrany nietrafnie prowadzi do zniechęcenia i niezadowolenia, a praca w nim staje się udręką
• od zawsze wybór sprawiał kłopoty, także wiele lat temu, gdy świat był uporządkowany i przejrzysty, a zmiany dokonywały się powoli
• wątpliwości przy podejmowaniu decyzji, są wynikiem zmian, które wpisane są w nasze życie


Leworęczność

Od dawna pozostaje w pewnym stopniu zagadką.
Dawniej tępiona przez nauczycieli i rodziców, traktowana jak rodzaj mankamentu. Do dziś budzi emocje; zazwyczaj zdziwienie czy zaskoczenie, że można tak precyzyjnie posługiwać się ręką, która u większości osób jest raczej mało sprawna.
Co mówi się o leworęczności dzisiaj?
Zachęcam do zapoznania się z ciekawymi  artykułami :
„Zagadka leworęczności” autorstwa  pani Katarzyny Burdy i
„ Leworęczni kręcą światem” autorstwa pani Jolanta Chyłkiewicz
zamieszczonymi w czasopiśmie NEWSWEEK
05.10.2013 i 22-05-2011
Miłej lektury
Magdalena Wieczorek - Pytlewska



Co zrobić, by dziecko, które idzie do szkoły,
było gotowe do podjęcia nauki szkolnej?

Należy pamiętać, że:
  • czas spędzany wspólnie z dzieckiem zawsze można wykorzystać do wspierania rozwoju, np. podczas wspólnego spaceru ćwiczymy orientację przestrzenną (mówimy „zaraz skręcimy w prawo”), wzbogacamy wiedzę o świecie i słownictwo (odpowiadamy na pytania dziecka), rozwijamy proces rozpoznawania, różnicowania, zapamiętywania dźwięków (wsłuchiwanie się w dźwięki otoczenia), zdolność rozpoznawania i różnicowania bodźców wzrokowych (zapamiętywanie elementów danego miejsca, analizowanie napisów na sklepach), koordynację wzrokowo – ruchową, czyli zdolność do współpracy ruchów gałek ocznych z ruchami całego ciała lub z którejś z jego części (zrywanie na łące kwiatów), koncentrację uwagi (śpiewanie piosenki na zasadzie echa), itp.;



Przydatne w pracy z dziećmi i młodzieżą adresy internetowe…

Działania pedagogiczne:   

https://nauka.pl
https://www.wolnelektury.pl
www.woblink.com
m.publio.pl
www.edukacja.edux.pl
www.literka.pl
www.psychologia.net.pl
www.dysleksja-poradnik.org
www.profesor.pl
www.ortograffiti.pl
pisupisu.pl
www.ortografka.pl
www.dyktanda.info.pl
www. interklasa.pl
https://www.eduseek.pl
www.maluchy.pl
www.dysleksja.waw.pl
www.dysleksja.pl
www.superkid.pl
www.dzieci.wp.pl
www.puchatek.pl
www.zyraffa.pl
www.freegames.hu
www.snorki.pl
www.gry.pl
www.midisegni.it
www.wellgames.com

Opracowanie Agnieszka Nagodzińska – Bociek
pedagog – terapeuta, doradca zawodowy


Przydatne w pracy z dziećmi i młodzieżą adresy internetowe…

Działania z zakresu doradztwa zawodowego:  

www.sdsiz.pl
www.oke.lodz.pl
www.kierunkistudiów.pl
www.aci.pl
www.studiuj.pl
www.uczelnie.pl
www.uczelnie.edu.pl
www.uczelnie.info.pl
www.studia.korba.pl
www.perspektywy.pl
www.ohp.pl
www.lodzka.ohp.pl
www.edulandia.pl
www.tropicielmaturzysty.pl
www.edu.info.pl
www.edu.com.pl
https://inteligent.pl
https://matura.pl
https://www.dlamaturzysty.info
https://kierunki-studiow.dlamaturzysty.info
https://studia.pl
www.koweziu.pl

Opracowanie Agnieszka Nagodzińska – Bociek
pedagog – terapeuta, doradca zawodowy


Jaka czeka nas przyszłość?

     Future Timeline to portal, który stara się przewidzieć co przyniesie nam przyszłość. Strona internetowa została założona w 2008 roku przez londyńskiego pisarza oraz futurystę Williama James Fox. Z roku na rok zyskująca nowych czytelników oraz autorów prognoz na przyszłość. W efekcie stworzona oś czasu to obraz świata, który został podzielony na cztery sfery: wiek XXI, XXII, Daleką przyszłość oraz „Poza…”.

Wysypianie się pomaga w nauce

        Przeciętny  nastolatek, zgodnie ze swym zegarem biologicznym albo rytmem  okołodobowym, powinien zasypiać około godziny 23, a większość młodzieży  potrzebuje mniej więcej dziewięciu godzin snu, by się wyspać i być  przytomnymi przez cały dzień. Jednak biorąc pod uwagę fakt, że  nastolatki chodzą do szkoły, odrabiają prace domowe, spędzają czas z  przyjaciółmi, pracują po zajęciach, a także buszują po Facebooku, grają w  gry komputerowe, porozumiewają się przez Skyp’a  – a w dodatku  działania te są dla nich ważniejsze od snu, rzadko który przesypiają  wspomniane dziewięć godzin. Młodzież może myśleć, że to nie ma  znaczenia, tym bardziej, że dobrze sobie radzi w szkole. Jest jednak  inaczej.
Rozwój zawodowy człowieka

Rozwój zawodowy człowieka wg Donalda Supera składa się z pięciu stadiów: rośnięcia, eksploracji, stabilizacji, zachowania status quo i schyłkowego ...

Czytaj dalej ...             plik PDF                  plik PowerPoint
 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego