„Sama wiedza nie wystarczy, trzeba jeszcze umieć ją stosować”.
Johann Wolfgang von Goethe
„DRUHNA ZYCHÓWNA HODUJE PSZCZOŁY” – to hasło, pod którym realizowane są corocznie zajęcia ortograficzne w Punkcie Terapeutycznym w Zelowie. Kierowane są one do uczniów z klas IV – VI szkoły podstawowej. Spotkania odbywają się raz tygodniu od września do czerwca. Podejmowane oddziaływania terapeutyczne realizowane są w oparciu o program autorski ukierunkowany na kształcenie poprawności ortograficznej pisma. Poza głównym celem zajęć, jakim jest wyrabianie odpowiedniego poziomu ortograficznego pisma uczniów, mają one także doskonalić funkcje percepcyjne (spostrzegawczość, pamięć wzrokowa i słuchowa), które warunkują nabywanie prawidłowych umiejętności ortograficznych. Przez systematyczną pracę na zróżnicowanym materiale zadaniowym uczniowie mają wykształcić umiejętność wykorzystywania znajomości zasad pisowni oraz dokonywania samokontroli kreślonych wytworów pisemnych.
Nabór: wrzesień każdego roku szkolnego
Czas trwania zajęć: raz tygodniu 60 minut
Forma: zajęcia grupowe (do 6 uczestników)
Kwalifikacja do zajęć odbywa się poprzez posiadanie opinii z diagnozy psychologiczno – pedagogicznej z Poradni wskazującej na konieczność podejmowania działań kształcących umiejętności ortograficzne bądź analizę materiału faktograficznego potwierdzającą niską jakość ortograficzną pisma (nasilenie różnego typu błędów).
W ramach realizacji programu poza zajęciami z uczniami przewidziane są spotkania/konsultacje
z rodzicami (w miarę potrzeb zainteresowanych prowadzący udziela wskazówek odnośnie procesu samokształcenia w domu).
Na początkowych zajęciach za zgodną rodzica przeprowadzona jest ocena wiedzy i umiejętności ortograficznych uczniów. Program zakłada ewaluację postępów podejmowanych oddziaływań naprawczych m. in. poprzez dobrowolne zgłoszenie dziecka na pełną diagnozę psychologiczno – pedagogiczną w Poradni.