Początek
wieku szkolnego, podobnie jak początek wszystkich innych okresów
rozwojowych, jest okresem przełomowym, okresem krytycznym.
L. S. Wygotski
„Poszukiwacze abecadła”
Grupowe zajęcia dla dzieci z klas I z normą intelektualną prowadzone są na terenie Poradni w roku szkolnym - od X do VI -
łącznie 15 spotkań co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone w oparciu o
autorski program edukacyjno – terapeutyczny w zakresie stymulacji i
kompensacji funkcji percepcyjno – motorycznych warunkujących naukę
czytania i pisania.
Cele szczegółowe zajęć to:
-usprawnianie narządów mowy (elementy logoterapii);
-wzbogacanie zasobu słownika;
-doskonalenie
funkcji wzrokowej, słuchowej i ruchowej (czyli analizy i syntezy,
słuchu fonematycznego, pamięci, sprawności manualnej i grafomotorycznej,
orientacji przestrzennej, koordynacji wzrokowo – słuchowo – ruchowej);
-ogólne wzbogacenie wiedzy, w tym także z zakresu aktywności zawodowej ludzi dorosłych (elementy preorientacji zawodowej);
-utrwalenie obrazu graficznego liter;
-doskonalenie umiejętności czytania i pisania.
Termin naboru – do końca września każdego nowego roku szkolnego.
Czas trwania zajęć – 1 spotkanie - 60 minut.
Liczba uczestników ograniczona.
Warunkiem kwalifikacji do zajęć
jest przeprowadzenie przed rozpoczęciem realizacji kształcenia
zintegrowanego (klasa I) pełnej diagnozy psychologiczno – pedagogicznej
wskazującej konieczność podjęcia działań usprawniających obniżone
funkcje percepcyjno – motoryczne.
Na
wniosek rodzica bezpłatne badanie w tym kierunku przeprowadzane jest na
terenie poradni, po wcześniejszym ustaleniu terminu w sekretariacie.