Oto nasza przyszłość zawodowa!!!
 
     Okazuje się, iż łatwość dostępu do szybkiego Internetu, zmiana charakteru wielu zawodów na bardziej cyfrowy sprawiła, iż coraz częściej praca stacjonarna, w sztywnych godzinach, ma coraz mniej sensu. Praca zdalna to trend z tendencją wzrostową, ewidentnie z roku na rok coraz bardziej popularny. Według danych udostępnionych przez OwI Labs w krajach rozwiniętych, aż 56 % pracodawców preferuje i praktykuje pracę zdalną. Prognozy na kolejne lata są jeszcze bardziej optymistyczne dla modelu home office. Zakłada się, iż do 2028 roku aż 73 % wszystkich firm będzie miało pracowników zdalnych – etatowych (raport Upwork).
 
 
 
 
 

 

 
 
Zawodowe kompetencja przyszłości
Ze względu na bardzo szybki rozwój technologii coraz trudniej jest rokować jak będzie wyglądał świat za kolejne 10, 20 i więcej lat. W wielu raportach i badaniach pojawiają się dokładnie te same konkluzje: „świat stale przyspiesza, więc najważniejsza jest zwinność organizacji i pracownik, który się szybko adaptuje”.
 
 
 
 
 
 
Artykuły przygotowane w ramach Dni Otwartych
 
 
 
DASZ RADĘ!
PORADZISZ SOBIE!
SPRÓBUJ JESZCZE RAZ!
ZNAJDZIESZ ROZWIĄZANIE!
czyli…
 
KRÓTKI TRENING KONTROLI STRESU
dla nastolatków
 
opracowanie: Monika Jasiulak, psycholog
 
 
 
 
Profesje przyszłości - świat IT
 
     Programista – to zawód wymagający, wyjątkowy, z bardzo szerokim wachlarzem możliwości, jeden z najbardziej rozchwytywanych.
     Programista to osoba, która za pomocą specjalistycznego języka pisze, czyli opracowuje programy komputerowe i wprowadza je do użytku. Oprogramowanie to w zasadzie każde narzędzie jakim posługujemy się używając komputera począwszy od najprostszych edytorów tekstów po skomplikowane narzędzia systemowe. Język oprogramowania to zbiór określonych reguł za pomocą których można stworzyć program.
 
 
 
 
Profesje przyszłości
 
     Rynek pracy podlega regularnym przeobrażeniom w głównej mierze wynikającym ze zmian demograficznych, z globalizacji tudzież z dynamicznego rozwoju nowych technologii. Czynniki te bezustannie kształtują profesje, których przedstawiciele już są i będą w dalszym ciągu poszukiwani na rynku pracy. W ostatnim czasie szczególnie wysokie zapotrzebowanie odnotowuje się w takich branżach jak:
 
 
 

 
     Czynniki trafnego wyboru zawodu
Bezapelacyjnie jedną z najważniejszych decyzji człowieka jest wybór zawodu. Każdy musi sobie odpowiedzieć na pytanie "Co będę robić w przyszłości?”… Warto pamiętać, iż:
• elementem każdej dobrej decyzji są konsultacje
• decyzja samodzielna i dobrze przemyślana może zagwarantować satysfakcję z wykonywanej pracy oraz sukces zawodowy
• zawód wybrany nietrafnie prowadzi do zniechęcenia i niezadowolenia, a praca w nim staje się udręką
• od zawsze wybór sprawiał kłopoty, także wiele lat temu, gdy świat był uporządkowany i przejrzysty, a zmiany dokonywały się powoli
• wątpliwości przy podejmowaniu decyzji, są wynikiem zmian, które wpisane są w nasze życie
 
 
 
 
 

Leworęczność
Od dawna pozostaje w pewnym stopniu zagadką.
Dawniej tępiona przez nauczycieli i rodziców, traktowana jak rodzaj mankamentu. Do dziś budzi emocje; zazwyczaj zdziwienie czy zaskoczenie, że można tak precyzyjnie posługiwać się ręką, która u większości osób jest raczej mało sprawna.
Co mówi się o leworęczności dzisiaj?
Zachęcam do zapoznania się z ciekawymi  artykułami :
„Zagadka leworęczności” autorstwa  pani Katarzyny Burdy i
„ Leworęczni kręcą światem” autorstwa pani Jolanta Chyłkiewicz
zamieszczonymi w czasopiśmie NEWSWEEK
05.10.2013 i 22-05-2011
Miłej lektury
Magdalena Wieczorek - Pytlewska
 
 
 
 

Co zrobić, by dziecko, które idzie do szkoły,
było gotowe do podjęcia nauki szkolnej? 
Należy pamiętać, że:
  • czas spędzany wspólnie z dzieckiem zawsze można wykorzystać do wspierania rozwoju, np. podczas wspólnego spaceru ćwiczymy orientację przestrzenną (mówimy „zaraz skręcimy w prawo”), wzbogacamy wiedzę o świecie i słownictwo (odpowiadamy na pytania dziecka), rozwijamy proces rozpoznawania, różnicowania, zapamiętywania dźwięków (wsłuchiwanie się w dźwięki otoczenia), zdolność rozpoznawania i różnicowania bodźców wzrokowych (zapamiętywanie elementów danego miejsca, analizowanie napisów na sklepach), koordynację wzrokowo – ruchową, czyli zdolność do współpracy ruchów gałek ocznych z ruchami całego ciała lub z którejś z jego części (zrywanie na łące kwiatów), koncentrację uwagi (śpiewanie piosenki na zasadzie echa), itp.;
 
 
 
 
Przydatne w pracy z dziećmi i młodzieżą adresy internetowe…
 
Działania pedagogiczne:   
 
https://nauka.pl
https://www.wolnelektury.pl
www.woblink.com
m.publio.pl
www.edukacja.edux.pl
www.literka.pl
www.psychologia.net.pl
www.dysleksja-poradnik.org
www.profesor.pl
www.ortograffiti.pl
pisupisu.pl
www.ortografka.pl
www.dyktanda.info.pl
www. interklasa.pl
https://www.eduseek.pl
www.maluchy.pl
www.dysleksja.waw.pl
www.dysleksja.pl
www.superkid.pl
www.dzieci.wp.pl
www.puchatek.pl
www.zyraffa.pl
www.freegames.hu
www.snorki.pl
www.gry.pl
www.midisegni.it
www.wellgames.com
 
Opracowanie Agnieszka Nagodzińska – Bociek
pedagog – terapeuta, doradca zawodowy
 
 
 
Przydatne w pracy z dziećmi i młodzieżą adresy internetowe…
 
Działania z zakresu doradztwa zawodowego:  
 
www.sdsiz.pl
www.oke.lodz.pl
www.kierunkistudiów.pl
www.aci.pl
www.studiuj.pl
www.uczelnie.pl
www.uczelnie.edu.pl
www.uczelnie.info.pl
www.studia.korba.pl
www.perspektywy.pl
www.ohp.pl
www.lodzka.ohp.pl
www.edulandia.pl
www.tropicielmaturzysty.pl
www.edu.info.pl
www.edu.com.pl
https://inteligent.pl
https://matura.pl
https://www.dlamaturzysty.info
https://kierunki-studiow.dlamaturzysty.info
https://studia.pl
www.koweziu.pl
 
Opracowanie Agnieszka Nagodzińska – Bociek
pedagog – terapeuta, doradca zawodowy
 
 
 
Jaka czeka nas przyszłość?
 
     Future Timeline to portal, który stara się przewidzieć co przyniesie nam przyszłość. Strona internetowa została założona w 2008 roku przez londyńskiego pisarza oraz futurystę Williama James Fox. Z roku na rok zyskująca nowych czytelników oraz autorów prognoz na przyszłość. W efekcie stworzona oś czasu to obraz świata, który został podzielony na cztery sfery: wiek XXI, XXII, Daleką przyszłość oraz „Poza…”.
 
 
Wysypianie się pomaga w nauce
 
Przeciętny  nastolatek, zgodnie ze swym zegarem biologicznym albo rytmem  okołodobowym, powinien zasypiać około godziny 23, a większość młodzieży  potrzebuje mniej więcej dziewięciu godzin snu, by się wyspać i być  przytomnymi przez cały dzień. Jednak biorąc pod uwagę fakt, że  nastolatki chodzą do szkoły, odrabiają prace domowe, spędzają czas z  przyjaciółmi, pracują po zajęciach, a także buszują po Facebooku, grają w  gry komputerowe, porozumiewają się przez Skyp’a  – a w dodatku  działania te są dla nich ważniejsze od snu, rzadko który przesypiają  wspomniane dziewięć godzin. Młodzież może myśleć, że to nie ma  znaczenia, tym bardziej, że dobrze sobie radzi w szkole. Jest jednak  inaczej.
 
 
 
 
Rozwój zawodowy człowieka
 
Rozwój zawodowy człowieka wg Donalda Supera składa się z pięciu stadiów: rośnięcia, eksploracji, stabilizacji, zachowania status quo i schyłkowego ...

Czytaj dalej ...             plik PDF                  plik PowerPoint